Reklam som uppskattas

Presentreklam

De flesta av oss uppskattar gratis grejer, i synnerhet om det ligger en tanke bakom dem. Att som kund hos ett företag man tycker om bli visad uppskattning binder oss vanligtvis ännu tätare till det, det skapar band av lojalitet som du som företagare har allt att vinna på.

Det är inte bara viktigt att nå ut med sitt varumärke, utan också att hela tiden arbeta för att stärka det, och det är där presentreklam är en så effektiv ingrediens i marknadsföringsreceptet.

Ge bort profilkläder

En variant av presentreklam är förstås kläder, som kan kategoriseras under profilkläder, men det krävs en analys av ens varumärke och ambitionerna för det innan man säkert kan säga vad för typ av presentreklam som lämpar sig bäst.

Generellt uppskattade gåvor

Vill man köra på ett säkert, allmänt gångbart, kort så är ätbar presentreklam både lätt och effektivt. Man kan ge bort allt från karamellpåsar till pralinaskar, flotta viner, ostar eller exklusiva korvar – beroende på hur mycket man vill satsa. Gratis godsaker är extra goda och stärker snabbt ett varumärke.

Påkostade presenter

Designvaror är annars en variant av presentreklam som brukar gå hem. Hemtextiler, köksprodukter och saker som lämpar sig för fritidsaktiviteter, kontors- eller skolarbete är alla grejer som brukar uppskattas av de allra flesta.

Man måste som sagt arbeta fram en strategi för presentreklam som lämpar sig för varumärket man vill stärka. Profilerade presenter är förstås det allra bästa – något som ens kundkrets och målgrupp känner sig starkt identifierade med och upplever användbart.

Välkommen att boka ett möte med oss så kan vi diskutera din varumärkesprofil.